Jula nærmer seg

Til alle foresatte.                                                                    Sand skole 4. desember 2020

Informasjon angående adventstid og juleavslutning.

Vi er allerede kommet til uke 49/50, og ikke lenge gjenstår før alle på Sand skole kan ta juleferie. Dagene fram mot siste skoledag er fylt med diverse alternative aktiviteter:

Det blir klassevis juleverksted for alle elever på skolen, og i løpet av perioden skal Luciatoget med 1. klassinger gå runden sin og skape glede og lys for oss alle. 4./5.klasse har pynta i aktivitetskroken, og 7.klasse har pynta juletre, så det er blitt riktig lyst og fargerikt rundt oss.

Fredag 18.desember er siste skoledag før jul. Da blir det innlagt julekos og klasseavslutninger. På klassevis samling er det mulighet for å ha med seg LITT godteri og brus for de som ønsker det. Dette skal ikke tas fram før det blir gitt beskjed om dette. (klassekos)

I år blir julegudstjenesten i gymsalen på skolen – grunnet koronabegrensninger i kirka. Vi håper likevel på en trivelig og høytidelig time der.
Det blir ikke ordinært allmøtet slik vi skulle ønske, men klassene er oppfordret til å lage en hilsen eller et innslag til de andre klassene på video. Elevene tar bussen hjem til vanlig tid – kl. 14.35.  Det er dessverre ikke anledning å ha med foreldre eller andre slektninger på avslutninga i år.

Vi har tidligere bedt dere om å melde til kontaktlærer dersom eleven ikke skal delta på julegudstjeneste. Dersom noen har glemt å orden dette, må det være oss i hende innen tirsdag 16.desember. Likeverdig alternativ til julegudstjenesten er aktiviteter på skolen som fokuserer på barns rettigheter. Mer info finner du på skolens hjemmeside.

Vi har nå en del erfaring med Transponder, men det kan være lurt å friske opp:

• Når du sender ei melding – skriv kun fornavnet (ikke etternavn) til barnet i meldinga – så kommer det fram til rett person.
  • Skriv kun under meldinga med ditt eget fornavn (ikke etternavn). Bruker du hele navnet, vil meldinga komme til alle grupper hvor du har barn på skolen.
  • Ikke skriv utfyllende om sykdom eller atferd, slik info bør tas på telefon eller e-post
  • Husk også at alle permisjoner skal søkes skriftlig til skolen på eget skjema. 1-2 dager kan kontaktlærer avgjøre, mer enn dette skal gå via rektor.

Første skoledag etter nyttår er mandag 4.januar 2019.

Fra alle ansatte Sand skole ønskes alle elever og foresatte ei fin adventstid og ei riktig god jul.

Roy-Arne Myhre, rektor

Permalenke til denne artikkelen: https://web.sandskole.no/?p=6688