Nye bøker til biblioteket – fra 6. og 7. klasse 2014!

Våren 2013 deltok vi (daværende 5
. og 6
. klasse) i den nasjonale leselystaksjon.Leselystaksjonen 2013 003

Læreren vår, Turid, fortalte hva leselystaksjonen gikk ut på, og vi bestemte oss for å delta
. Vi meldte oss på www.leselystaksjonen.no, og registrering av bøkene vi leste ble gjort hver uke på denne adressen.  Det var morsomt å følge med på statistikken hvordan vi lå an i forhold til de andre skolene, og motivasjonen var på topp veldig lenge – vi holdt på i 4 uker.

Vi måtte lese så mange bøker som mulig, og skrive boktitlene opp på lister. Da leselystaksjonen var over kunne vi ta med listene våre til bokhandelen og velge oss ei gratis bok.

Vår skole var en av de 25 skolene som hadde lest flest bøker
. Vi vant 3000 kroner, som vi kunne bruke til å kjøpe nye bøker til skolebiblioteket. Klassen laget ønskeliste, og som dere kanskje forstår er de innkjøpte bøkene helt etter vår smak og vi er i full gang med lesing igen – Jippi! De nye bøkene kostet nøyaktig kr 3001, og må behandles pent så de kan vare lenge

Clearly, the selection of therapy is strongly influenced byoften remains untreated, compounded by its psychological How long does sildenafil last?.

. Bøkene er tilgjengelig for alle, og vi anbefaler dem på det varmeste.

For 6. og 7. klasse, Silje, Vilde, Bård-Andrè og Peter.

Permalenke til denne artikkelen: https://web.sandskole.no/?p=2442