Smittevern og skoletid

Hei alle sammen!
Regjeringen kom i ettermiddag med ei anbefaling om at alle ungdomsskoler i Norge skal følge rødt nivå i smittevernveilederen. Rødt nivå betyr alternativ organisering av skoledagen, kan være delvis hjemmeundervisning, at klassene kan deles inn i mindre kohorter med faste voksne, samt at spesialrom stenges for bruk av flere klasser. Tiltakene skal vare fram til 18. januar.
Barneskolene skal fortsatt følge gult nivå, men omorganiseringen kan også ha enkelte konsekvenser for dem.
Les mer om smittevernanbefalinger på udir.no sine nettsider

Husk at man skal sitte kohortvis på bussen både til og fra skolen.  Barneskoleelevene har faste angitte plasser fra januar, og dette må overholdes. Ungdomsskoleelevne må sitte med klassekamerater hvis de ikke har mulighet til å sitte alene på sete. troms Fylkestrafikk har sendt ut: Følg våre reiseråd 05012021

Elever som har symptomer skal ikke dra på skolen og elever som blir syke på skolen må hentes.

Vi vet at det er tungt for elevene å møte sterke restriksjoner igjen. Men regjeringa har tro på at ved en 14 dagers stopp, vil vi klare å slå ned på smittespredningen og komme mer tilbake til normalen dersom vi alle bidrar.
Dersom dere har spørsmål, ta kontakt med skolen.

Roy-Arne Myhre, rektor Sand skole sammen med

Permalenke til denne artikkelen: https://web.sandskole.no/?p=7582