Fantastisk finaledag!

volley8

I uke 40 har det vært ballturnering på Sand skole. Vanligvis er ballturneringa i uke 37, men i år har vi ventet på at idrettsanlegget skulle bli ferdig. Heldig med været har vi også vært, med tanke på at snøen lå som et teppe over kunstgressbanen før høstferien.

tiende3larere2

Elevene i 10
. klasse hadde vunnet sine vollyballkamper mot 8. og 9. klasse og gikk dermed til finalen mot lærerne.

volley1 volley2 volley3 volley4

Selv om innsatsen var god og elevene fikk til mye godt spill, så vant lærerne det første settet.

volley5 volley6

volley7 volley9

Lagene skiftet side uten at det hjalp elevene, og lærerne vant volleyballkampen 2-0.

fotball1

Deretter var det duket for fotballfinale. Thomas i 10. klasse skulle være dommer, og i forkant av kampen var Roger frempå med en hundrelapp til dommeren!

fotball2 fotball3

Elevene i 9. klasse hadde vunnet fotballkampene sine mot 8

Intermediate sildenafil citrate • Past surgery :.

. og 10. klasse og spilte dermed finale mot lærerne
. Elevene hadde stor tro på at de kunne gå seirende ut av matchen, og lærerne følte kanskje det samme?!

fotball4 fotball5

fotball6 fotball7

Den første omgangen var jevnspilt med gode målsjanser til begge lag. Til pausen var stillinga fortsatt 0-0, og det lå an til en svært spennende andre omgang.

Andre omgang var derimot ikke like jevn. Elevene fra 9. klasse var godt organisert og scoret kampens første mål ganske tidlig i andre omgang
. Etter det første målet spilte elevene med selvsikkerhet og ro, og før dommeren rakk å blåse av kampen hadde de scoret to mål til. Slitne lærere kunne konstatere at de hadde tapt for et bedre lag. Vi gratulerer 9. klasse med seieren i fotballballturneringa 2014!

fotball2

Permalenke til denne artikkelen: https://web.sandskole.no/?p=2944