5. og 6. klasse i full fart!

IMG_0597

Helt siden før jul har vi i 5. og 6. klasse jobbet med et fartsfylt prosjekt. Ved hjelp av enkle hjelpemidler, gode idéer og mye tålmodighet har vi laget racerbiler.

IMG_0592 IMG_0596

Elevene fikk utdelt en musefelle og fikk beskjed om at oppgaven var å bygge en bil der musefellen fungerte som motor. Iløpet av ukene har 6 racerbiler gradvis tatt form nede på sløydsalen
. Elevene har selv vært nødt til å løse alle utfordringene knyttet til design. Dette har ført til en god del prøving og feiling, og forhåpentligvis mye læring!

IMG_0599

Forrige fredag var det klart for kappløp. Det var en frenetisk aktivitet helt fram til like før startskuddet, og dessverre opplevde flere av gruppene at bilene brøt sammen da løpet skulle starte.

Motivasjonen og arbeidsinnsatsen til elevene har vært stor. Så stor at jeg håper vi skal få tid til å plukke fram igjen bilene før skoleslutt og jobbe videre med dem, slik at flere får muligheten til å fullføre løpet.

Permalenke til denne artikkelen: https://web.sandskole.no/?p=994