Aktivitetsuka 2014 på Sand skole ble avsluttet på tradisjonelt vis. Elevrådet hadde regien på første del av dagen med ei aktivitetsløype. Elevene var delt i aldersblanda grupper og måtte løse ulike oppgaver gjennom de åtte stasjonene de måtte gjennom.
I denne oppgaven skulle hele gruppa bevege seg fra én bruskasse til en annen ved hjelp av fire bruskasser som de kunne flytte. Dersom noen av medlemmene i gruppa var borti bakken, fikk gruppa tilleggstid, og det var om å gjøre å fullføre oppgaven raskest mulig
and should therefore be reserved for select cases failing• Local Therapy generic viagra online for sale.
.
Gruppene hadde ulike tilnærminger til oppgaven. Noen valgte å bære hverandre mens andre valgte å stå tett. Noen valgte å hoppe fra kasse til kasse, mens andre holdt tett sammen og forflyttet seg ved å flytte én og én kasse.
En annen oppgave var Edderkoppnettet. Her var oppgaven å krype gjennom edderkoppnettet uten av kroppen berørte tauene.
Oppgaven viste seg å være svært vanskelig både for de store og de små elevene. Her var det viktig at man tok seg god tid og at gruppemedlemmene hjalp til ved å si fra dersom kroppen var i ferd med å berøre tauene.
«Kaste kule» var en aktivitet. Hvert gruppemedlem kastet kula og resultatene ble lagt sammen til et grupperesultat..
Også her var tilnærmingsmåtene ulike. Noen prøvde å støte kula som man gjør i friidrett, og det er nok en fordel. Da får man både fart og kraft i kastet.
Å trekke minibussen var en annen kraftprøve. Her måtte gruppa stille opp fra minst til størst. De eldste fikk selvfølgelig den største påkjenningen.
Tangram-oppgaven handler ikke om styrke. Her er det om å gjøre å pusle sammen geometriske figurer til et kvadrat, og det er slett ingen lett oppgave
. Når den i tillegg skal løses fort, så er det lett å bli stressa.
Thomas og Robin hadde laget quiz basert på allmennkunnskap: Hvor gammel er Siri? Hvilken skostørrelse bruker Kent Are? Hvor mange ytterdører finnes på skolen? Det første til livlig diskusjon på gruppene.
Kroppspyramide var en øvelse som både krever styrke og balanse.
For flere grupper var vannrørene den øvelsen som tok mest tid. Her var oppgavene å fylle to vannrør med vann fra bekken. Det er hull i rørene, og de må tettes mens andre tar oppgaven med å hente vann.
Gruppene kunne hente vann i tre brusflasker og man kunne velge å fylle begge rørene samtidig, eller ett om gangen.
Vannet i bekken er fryktelig kaldt og det blir etterhvert smertefullt å tette hullene på røret. Dermed er det lurt å tenke over hvordan man fyller rørene fortest mulig ved hjelp av tre flasker og de gruppemedlemmene man har.
Etter at alle gruppene hadde vært gjennom elevrådets aktivitetsløype, så var det tid for mat med grilling eller medbrakt matpakke. Planen om å gå ned i fjæra ble endret fordi det var surt og kaldt, og siste halvdel av dagen holdt vi til i skolegården. Her var det blant annet vannrakettoppskyting, sprettert og det gamle vikingspillet kubb.
Noen koste seg i sandkassa, og noen koste seg med vafler, og andre hadde det riktig så hyggelig sammen med gode venner.
Aktivitetsuka 2014 er over, og det er like før vi tar sommerferie. Takk for ei fin og trivelig uke alle sammen.