Spennende prosjektuker!

framlegg3

De to siste ukene før vinterferien jobbet elevene på 8
. trinn med tverrfaglig prosjekt. Overordnet tema var rusmidler, og de fire prosjektgruppene hadde energidrikk, snus, alkohol og snus/røyk som undertemaer,

framlegg1framlegg

Tirsdag 24. februar var det klart for fremlegg, og først ute var gruppa som hadde jobbet med temaet energidrikk. De hadde gjennomført spørreundersøkelser fra 4

. – 10
. klasse. Mellomtrinnet ble invitert til å komme å høre på, og klasserommet var fylt av lyttende elever.

Deretter var det fremlegg av to grupper som hadde vært i Tromsø for å undersøke om de som selger alkohol og snus/røyk er flinke nok til å spørre ungdommene om å vise legitimasjon. Begge gruppene erfarte at de fikk kjøpt alkohol eller snus/røyk til tross for at de bare er 13-14 år gamle.

Det siste fremlegget måtte vente til fredag 28. februar. Temaet var da snus
.

Etter å ha fylt ut egenvurdering av prosjektet, var det tid for felles evaluering. Elevene var gjennomgående fornøyde med å jobbe etter prosjektarbeidsmetoden. Kameraet ble sendt en runde i klasserommet for å fange opp stemninga, og med disse koselige øyeblikkene passer det å ønske alle en velfortjent vinterferie!

deterover1deterover2

deterover3deterover4