Drømmedag på vann og på land!

uskriv46

Tirsdag 10. september var ungdomstrinnet ved Skrivarholmen fra morgen til kveld. Åtte kanoer var leid inn fra BULA, og det ga elevene muligheten til å tilbringe store deler av dagen på vannet, slik som disse jentene fra 8. klasse.

uskriv06

Det skulle vise seg at mange også brukte tid i vannet, men håndklær var medbrakt, så det var nok langt på veg en planlagt aktivitet fra elevenes side.

uskriv02

Kameratredning fra kano var noe av det som skulle læres. Da gjelder det å få tømt den velta kanoen for vann før man snur den og detter den på vannet igjen. I mellomtiden skal de som har forlist holde seg rolig inntil redningskanoen. De første som veltet kanoen fulgte ikke helt den oppskrifta.

uskriv09uskriv10

Først veltet de kanoen. Så jobbet de med å snu den i vannet før redningskanoen kom til unnsetning.

uskriv12uskriv15

Deretter klatret de om bord i kanoen igjen, men siden den ikke var tømt, sank den på nytt. Etter hvert kom redningskanoen.

uskriv19uskriv20

Mari ga klare instrukser og dermed fikk redningskanoen dratt den forliste kanoen opp og tømt den.

uskriv21uskriv22

En sosial gjeng med 8. og 9. klassinger var opptatt med sitt mens andre sleit ute på Sandsvatnet.

uskriv03uskriv04

Guttene fra 10. klasse holdt liv i leirbålet.

uskriv05

Det var bare blide fjes å se denne dagen.

uskriv23

Hannah og Victoria var på gjentatte svømmeturer.

uskriv24uskriv25

Så var det tid for å redde lærerne. Inger og Hanne kantret.

uskriv28uskriv31

Redningskanoen var raskt på plass. Inger og Hanne holdt seg fast i hver sin ende av redningskanoen mens den forliste kanoen ble tømt for vann og snudd.

uskriv34uskriv35

Kanoen ble satt på vannet igjen og Inger og Hanne fikk hjelp av redningskanoen til å komme seg om bord igjen

psychogenic, endocrinologic or cavernosal, but most little blue pill • Recommended: tests of proven value in the.

.

uskriv37uskriv38

uskriv40uskriv41

Skyting med pil og bue var også en mulig aktivitet.

uskriv36

Thelma og Sofie nøt godværet.

uskriv42uskriv48

På ettermiddagen fikk vi besøk av foreldre og søsken, og det ble kanskje abbor til middag dagen etter.

uskriv43uskriv44

uskriv45uskriv49

Det var natursti både langs kanten av Sandsvatnet og på selve Skrivarholmen, og imellom aktivitetene var det mange som smakte på suppa som Bente og Nina hadde kokt med hjelp av noen elever.

Visst var det dumt at det ikke ble overnattingstur dette skoleåret, men dagen på Skrivarholmen var uten tvil en super skoledag. Vi får komme strekt tilbake neste år.

Permalenke til denne artikkelen: http://web.sandskole.no/?p=1924