For noen herlige skitonga!

resizeskitongan41

Årets 10. klasse spilte revyforestillinga «Shitongan stikk av» for fullt hus på Rambergstua 16. og 17. mai. Årets revy var en perle med stor variasjon og alle elevene på scenen.

resizeskitongan01

Åpningsnummeret «Sandkassa» var basert på Pokemonsangen som for anledninga hadde fått ny tekst.

resizeskitongan03

Så var det duket for blondinehumor i nummeret «For et puslespill». Denne blondinen sleit med å få til puslespillet, for brikkene passet ikke uansett hvordan hun prøvde.

resizeskitongan04

I nummeret «Sen kveld» fikk vi se en ganske så påseila herremann få besøk av lensmannen etter at han hadde kommet hjem, nokså bedugget.

resizeskitongan06

«Store tanka» handlet om evig optimisme når gjengen kunne slå fast at «IKEA skal te Vikran, IKEA skal te oss».

resizeskitongan10

Kristian fikk brev hjemmefra i nummeret «Go’kinn fra ho mor».

resizeskitongan14

I «Pysjamasparty» var det jentene alene som var på scenen. Kamilla sto for underholdningen på partyet med «I will survive».

resizeskitongan16

Kristian måtte vente lenge på dama si i nummeret «Vi må snakke sammen». Planen var en samtale av det mer alvorlige slaget, men han hadde store problemer med å slippe til ordet når Victoria kom fra salg på BIK BOK.

resizeskitongan19

Lokalpolitikk hadde også fått sin plass i revyen. I nummeret «Harde budsjettkutt» legger rådmannen Hogne (Eliot) og hans to økonomiske rådgivere Cato og Steffen (Arne Christian og Marius) fram sin innstilling for kommunestyret om å legge ned skolene på Malangseidet og Laksvatn.

resizeskitongan23

«En skoletime» hadde hentet sin inspirasjon fra den entusiasmen og iveren som de minste elevene viser. Her jubler Edvard over at klassen skal ha naturfag.

resizeskitongan29

Et spark til lærerne på Sand skole og reglene som gjelder for spill i ballbingen var det også plass til i «Regler, regler, regler».

resizeskitongan30

En golfinstruktør får en ny kursdeltaker i nummeret «Hole in one».

resizeskitongan32

Tigging er et aktuelt tema i Norge idag, og «God bless you – you are very nice!» ble temaet belyst på en morsom måte.

resizeskitongan33

Kamilla som tigger.

resizeskitongan42

«Angels» var første nummer etter pausen. Her hadde elevene funnet nye inntektskilder for klasseturen, men de fikk etterhvert besøk av rektor og inspektør.

resizeskitongan50

«A blind man walks into a bar» bydde på mer blondinehumor.

resizeskitongan53

I nummeret «Et talent utenom det vanlige» viste Eliot seg å være en meget talentfull selger.

resizeskitongan59

Til glede for mange fremmøtte ble det i nummeret «Festivalmoro» gjensyn med «Fire på en rein».

resizeskitongan62

I «Uheldige omstendigheter» fikk vi se at St Peter måtte håndheve nye regler for å slippe folk inn i himmelen; det var bare de som hadde lidd en grusom død som skulle få gå gjennom Perleporten.

resizeskitongan63

Den ene hadde en mer grusom historie enn den andre.

resizeskitongan65

Siste mann rakk ikke å komme med sin historie, men ut fra de to foregående skjønte publikum at historien hans toppet dem alle.

resizeskitongan70

Så var det tid for «Alle single damer» i et herlig dansenummer.

resizeskitongan73

To statuer blir vakt til live av guds engel i nummeret «En drøm går i oppfyllelse». De får 30 minutter til å gjøre hva de vil.

resizeskitongan76

Fire av lærerne på Sand skole er sauebønder, og i nummeret «Farvel, min sau» fikk vi se at Rune Myreng avvikla sauedrifta. Her kommer slakteren og henter den siste sauen.

resizeskitongan80

Mona, Brith, Rune og Roy Arne fortviler over at det eneste som er igjen er gryta med fårikål.

resizeskitongan85

Så var Sandkassa 2013 over og elevene var i «vannvettig godt humør». En stolt lærer takker for gratulerer med ei glimrende forestilling!

Permalenke til denne artikkelen: http://web.sandskole.no/?p=1314